︎ FASHION ︎ TEXTILE ︎ GRAPHIC ︎ ILLUSTRATION  ︎ FINE ART ︎ PHOTOGRAPHY ︎ INTERIOR ︎ PRODUCT

︎︎︎

Natalia Arzamastseva

︎From the “Sightseeing” series


“Sightseeing” series resulted from experiments with incorporation of intended mistakes in the photographic process. The artist was taking pictures of tourist sights in Moscow city centre undertaking a similar approach: using a film point-and-shoot camera, once popular among tourists, and photographing quickly without precise framing. The time of the shooting was also important as it was dusk with not enough light for a quality photograph. Then the colour film was developed manually under conditions being far from ideal, with an occasional exposure to the light. The artist then worked with negatives instead of positives and added digital retouching. The set up process inevitably led to “poor” quality of the photographs so that the viewer can’t see the initial subject of the shooting. The trace of all mistakes that are fixed in the image comes to the forefront and becomes a new subject for visual comprehension. 

︎


Серия «Достопримечательности» родилась из экспериментов с включением в фотографический процесс намеренных ошибок. Художница снимала туристические достопримечательности в центре Москвы, прибегая к аналогичному способу фотосъемки: используя когда-то популярную у туристов пленочную мыльницу и делая быстрые снимки, не выстраивая кадры. Время съемки тоже имело значение — в сумерки, с недостаточным для качественного снимка освещением. Затем цветная пленка была проявлена ручным способом в условиях, далеких от идеальных, со случайной засветкой. Далее художница продолжила работать с негативами вместо позитивов и добавила цифровую обработку кадров. Выстроенный процесс неминуемо привел к «плохому» качеству полученных фотографий, на которых зритель не может увидеть изначальные объекты съемки. При этом след допущенных ошибок, будучи зафиксирован на изображении, выходит на первый план и становится новым объектом для визуального восприятия.