︎ FASHION ︎ TEXTILE ︎ GRAPHIC ︎ ILLUSTRATION  ︎ FINE ART ︎ PHOTOGRAPHY ︎ INTERIOR ︎ PRODUCT

︎︎︎

Valeriia Ivanova

︎


My project is based on the idea of investigating hypermarkets, with the aim of identifying broken merchandising systems created by people for their own convenience. The research turns its attention to conscious or unconscious shifting of goods, leading to the creation of new visual combinations and juxtapositions. The shelves, refrigerators and freezers in all the departments of hypermarkets were in the camera’s crosshairs.

My task was to make a weekly visit to an Auchan hypermarket in order to find and document (photograph) the products that customers leave outside the original location. Each of the photos represents a visual contrast between the goods left behind and the place where they were left. After 10 visits to 5 different hypermarkets of the Auchan retail chain, a collection of 356 unique photos of abandoned goods was collected. 

︎


В основе моего проекта лежит идея исследования гипермаркетов, с целью выявления нарушенных систем мерчендайзинга, созданных людьми для их же удобства. Исследование обращает свое внимание на осознанные или неосознанные перекладывания товаров, что приводит к созданию новых визуальных сочетаний и сопоставлений. Стеллажи, холодильные и морозильные камеры всех отделов гипермаркетов оказались под прицелом фотоаппарата.

Моей задачей являлось еженедельное посещение гипермаркета АШАН, целью которого являлись поиск и документация (фотография) товаров, которые покупатели оставляют вне первоначального места расположения товара. Каждая из фотографий представляет собой визуальный контраст между оставленным товаром и местом, где он был оставлен. После 10 посещений 5 разных гипермаркетов сети АШАН была собрана коллекция из 356 уникальных фотографий оставленных товаров.